Palautuskäytäntö
Peruuttamisoikeus:
Muokattu 13.4.2023
EU:n säännösten mukaisesti kaikkia tuotteitamme koskee vähintään 14 vuorokauden palautus- ja vaihtoaika. Tarjoamme kuitenkin 30 palautusoikeuden kaikille myymillemme tuotteille.
Meidän missiona on olla turvallinen ja luotettava ostoskanava asiakkaillemme, joten sen vuoksi myös noudatamme kuluttaja-asiamiehen linjauksia virhevastuun osalta. Lue tästä lisää: https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/
- 30 päivän palautusoikeus alkaa siitä hetkestä kun olet vastaanottanut tuotteen.
- Palautettavien tuotteiden tulee olla ehjiä, käyttämättömiä ja myyntikuntoisia sekä alkuperäisessä ehjässä pakkauksessa.
- Huomaathan, että tavaran noutamatta jättäminen Postista ei ole sama asia kuin tilauksen peruuttaminen. Tavara tulee ensin noutaa Postista, ja palauttaa sen jälkeen palautusohjeiden mukaisesti.
- Tilauksen voi myös perua ennen kuin se on ehditty postittaa. Tilauksen voi perua lähettämällä viestin asiakaspalveluumme. Tällöin tilaus perutaan, ja rahat palautetaan pikaisesti. Jos tilaus on ehditty postittaa, ei tilauksen peruuttaminen ole mahdollista, mutta tuotteilla on kuitenkin 30 päivän palautusoikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Noutamatta jätetyistä paketeista perimme edestakaiset postikulut asiakkaalta.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 30 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 30 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla).
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Peruuttamisen vaikutukset
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla olevaan osoitteeseen. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 30 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Reklamaatio
Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran tai kuljetuksen virheestä.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa nopeimmin sähköpostilla osoitteeseen info@hullunmylly.fi
Olemme asiakkaan puolella, mutta kuluttaja- asiakkaalla on oikeus saattaa mahdolliset syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan. Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia. Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Kuinka palautan tilaukseni?
Huomaathan, että emme tarjoa ilmaista palautusta.
1.Ilmoita meille sähköpostitse että palautat tai vaihdat tuotteen lähettämällä viestiä osoitteeseen info@hullunmylly.fi
2. Paketoi lähetys huolella. Vie paketti postin toimitettavaksi. Lähetä paketti osoitteeseen JKP-markkinointi, Heikinrannantie 9, 85160 Rautio
3.Saat meiltä kuittauksen, kun palautuksesi on vastaanotettu.
Pakkaa tuotteet huolellisesti, laita tuotteiden ympärille reilusti pehmustetta. Avatut tuotepakkaukset tulee sulkea siististi, tuotteita ja pakettia vaurioittamatta.
Mikäli palautuksestasi on kulunut yli 3 viikkoa etkä vielä ole saanut meiltä sähköpostia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme ja lähetäthän meille kuvan/kopion Postista saamastasi palautuskuitista.
Kun olemme käsitelleet palautuksesi, saat tiedon korvaavasta tuotteesta tai rahanpalautuksesta sähköpostiisi. Jos kyseessä on kaupanpurku ja rahanpalautus, maksetaan palautus 2 viikon kuluessa palautuksesi käsittelystä samalle maksukortille tai tilille jolta maksu meille alun perin on tullut.
Huomaathan, että emme tarjoa palautuksille ilmaista kuljetusta, joten asiakkaan tulee maksaa lähetyskustannukset, ellei tuote ole viallinen. Mikäli tuote on viallinen, tarjoamme luonnollisesti sataprosenttisen hyvityksen tuotteesta sekä lähetyskustannuksista, tai lähetämme sinulle uuden tuotteen ilmaiseksi.
Tilausta vastaanottaessasi tarkista heti, että lähetys ja sen sisältämät tuotteet ovat kunnossa. Jos huomaat vaurioita, tee asiasta välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusyhtiölle. Tämän jälkeen ota yhteyttä myös asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen, tai varaosan toimittamisesta. Mikäli saamasi tuote on rikki tai viallinen, tai olet saanut väärän tuotteen, voit lähettää sen myös maksuttomana asiakaspalautuksena varastollemme vaihdettavaksi ehjään tai oikeaan. Halutessasi vaihtaa ehjä tuote toiseen, tee palautus ohjeiden mukaisesti ja uusi tilaus verkkokaupastamme.
JKP-markkinointi / hullumylly.fi ei ole vastuussa huolimattomasti tai sopimusehtojen vastaisesti pakattujen tuotteiden vahingoittumisesta. Asiakkaasta johtuvista virheistä aiheutuneet kustannukset peritään Asiakkaalta. JKP-markkinointi pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, mikäli asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään lähetys- ja käsittelykulut. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjojen kopiot. Asiakaspalautuksesta saatava seurantatunnus on ainoa keino lähetyksen todistamiseksi. Palauttamalla tuotteita hyväksyt JKP-markkinoinnin / hullunmylly.fi:n palautusehdot.